آریا بانو

آخرين مطالب

چرایی قهرمانی استقلال در فصل گذشته/ مددی و یاران ورزشي

چرایی قهرمانی استقلال در فصل گذشته/ مددی و یاران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / تیم فوتبال استقلال تهران در فصل 1400-1401 لیگ برتر فوتبال کشور پس از 9 سال به قهرمانی رسید و طعم شیرین کسب جام قهرمانی را به کام هواداران خود چشاند. 
در بررسی عملکرد و چرایی قهرمانی تیم فوتبال استقلال علاوه بر کادر فعلی مدیریتی، نمی‌توان از نقش مدیریت گذشته این باشگاه به سادگی عبور کرد و سهمی در این قهرمانی برای آن قائل نشد. 
اگر به حافظه تاریخی خویش مراجعه کنیم و قضاوتی به دور از حب و بغض داشته باشیم، احمد مددی، مدیر عامل سابق استقلال در شرایطی این تیم را تحویل گرفت که با انبوهی از چالش‌ها و مشکلات ریز و درشت مواجه شد. از بدهی‌های سررسید شده بیش از 50 میلیارد تومانی تا پنجره نقل و انتقالاتی بسته و شش قفله و تیم ناقص بسته شده بازیکنان. 
علاوه بر آن مدیر عامل قبل از مددی (احمد سعادتمند) نیز از سوی هیات مدیره برکنار شده بود و عملا باشگاه در بلاتکلیفی محض و بحرانی جدی و بی‌سابقه‌ای قرار داشت.
اما با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، هیچ کدام از بحران‌ها و چالش‌ها دائمی نبودند و مددی و تیم مدیریتی‌اش در استقلال توانستند بر همه این چالش‌های سخت غلبه کنند. بر این اساس، بدهی‌های سررسید شده ریالی و دلاری پرداخت شد، پنجره‌های نقل و انتقالاتی در مقاطع زمانی مختلف باز، قرارداد تیم و کادر فنی منعقد و مهیای رقابت در لیگ برتر شد و در نهایت استقلال توانست در سال 1401 قهرمان لیگ برتر فوتبال شود. 
رکوردشکنی تیم‌های پایه استقلال و تجهیز بی‌سابقه آکادمی استقلال
در همین حال، باشگاه استقلال در حوزه تیم‌های پایه دستاوردها و نتایج بی‌نظیری را ثبت و ضبط کرد. آکادمی باشگاه استقلال با انتصاب ناصر فریادشیران در این حوزه توانست در چهار رده پایه عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی را از آن خود نماید ضمن آنکه در هر چهار دربی، تیم های پایه استقلال موفق شدند پرسپولیس را شکست دهند که رکوردی تاریخی محسوب می‌شود. 
- تیم نونهالان: سوم
- تیم نوجوانان: قهرمان
- تیم جوانان: نایب قهرمان
- تیم امیدها: قهرمان
این نتایج درخشان در حالی به دست آمد که فشارها، سیاه نمایی‌ها و کارشکنی‌های زیادی از سوی برخی دلالان (که منافع خویش را در خطر می‌دیدند) و برخی اعضای مغرض هیات مدیره وقت بر علیه مدیر آکادمی صورت گرفت. 
راه‌اندازی کمیته‌های پزشکی، حقوقی و پیشکسوتان با هدف تکریم پیشکسوتان عزیز باشگاه استقلال، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تست‌های علمی پیکرسنجی، احداث دو باب مینی هتل با تجهیزات کامل و رنگ‌آمیزی و منقش کردن ورزشگاه امام رضا (ع) به آرم و لوگو استقلال و جانمایی جام‌ها و افتخارات باشگاه در آکادمی از دیگر دستاوردهای آکادمی باشگاه در زمان مدیریت احمد مددی در باشگاه استقلال است. 
یکی دیگر از اقدامات فریادشیران که با حمایت کامل مدیر عامل باشگاه صورت گرفت، سالم سازی اتمسفر باشگاه از لوث وجود دلالان و اخراج بدون ملاحظه برخی مربیان فاسد تحت عنوان «مربی دلال» بود که اسامی آنها برای حفظ آبروی آنان محفوظ می ماند. 
اتفاقات مثبت مالی
در حوزه مالی نیز اتفاقات مثبتی رخ داد و مددی، مدیر عامل سابق علاوه بر پرداخت بدهی و باز کردن یکی پس از دیگری پنجره‌ها، سکان مدیریت باشگاه را با مانده مثبت 30 میلیارد تومانی به مدیر عامل جدید (مصطفی آجورلو) تحویل داد. در حقیقت احمد مددی با 50 میلیارد تومان بدهی سررسید شده استقلال را تحویل گرفت اما با درآمدزایی و اقدامات اصلاحی با مانده مثبت 30 میلیارد تومانی، باشگاه را تحویل مدیر بعدی داد. 
به اعتقاد کارشناسان و اهالی فن، اقدامات اصلاحی‌ای که مددی در راستای ساماندهی و شفاف‌سازی مالی، در باشگاه استقلال از مهرماه 1399 تا شهریور 1400 صورت داد و پس از آن با انعقاد قرارداد با تمام بازیکنان مد نظر سرمربی و ادامه این مسیر با عقد قرارداد با تنی چند از بازیکنان خارجی در دوره آجورلو، سند قهرمانی استقلال را امضا و تضمین کرد و بایستی سهمی ویژه در قهرمانی استقلال به مددی و تیم مدیریتی‌اش داد. به بیان دیگر، اگر اقدامات و جراحی‌های اصلاحی در دوره مدیریت مددی صورت نمی‌گرفت، بی‌تردید مانند سالهای پیش از آن، بحران‌ها به مدیر بعدی منتقل و ضمن سلب آرامش از تیم، قهرمانی به دست آمده احتمالا در هاله‌ای از ابهام فرو می‌رفت. بر این اساس، دستاوردهای مالی و حقوقی باشگاه استقلال که به گواه آمار و ارقام در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه است، از مهرماه 1399 تا شهریور 1400 به شرح ذیل ارائه می‌شود:
1- انتخاب کارگزار اقتصادی برای باشگاه با انجام تشریفات قانونی و برگزاری مزایده برای اولین بار در تاریخ 77 ساله استقلال و ایجاد درآمد اختصاصی برای باشگاه. 
توضیح مهم: برگزاری تشریفات قانونی و انتخاب کارگزار و ایجاد درآمد اختصاصی برای باشگاه در حالی رقم خورد که باشگاه در دو سال پیش از آن هیچ گونه درآمد اختصاصی ایجاد نکرده بود و در انتخاب کارگزار به درستی عمل نشده بود و جملگی واریزی‌هایی که به باشگاه انجام شده بود در قالب قرض و ایجاد تعهد و بدهی برای باشگاه بوده است. 
2- اقدامات قانونی در خصوص واگذاری باشگاه در بازار فرابورس با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار
3-ساماندهی پرداختها و دریافتهای باشگاه از طریق افتتاح حسابهای بانکی: افتتاح حسابهای بانکی با اهداف مربوطه با مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته که شامل حساب درآمد ارزی، حساب دریافت قرض الحسنه از هواداران و حساب کمک های مردمی است که به این ترتیب تمامی مبالغ با هر عنوان به حسابهای قانونی باشگاه واریز می گردید که از این طریق نظارت بر انجام هزینه کرد هم توسط ذیحسابی شرکت و هم از طریق دیوان محاسبات و سایر مراجع نظارتی صورت پذیرفته است. 
ب) کلیه دریافت‌ها و پرداخت ها از طریق حواله الکترونیکی و در سیستم بانک مرکزی صورت گرفته است و قابلیت دنبال نمودن تا آخرین مرحله واریز توسط دستگاههای نظارتی می‌باشد.
ج) ثبت کلیه قراردادهای بازیکنان و کادر فنی در سیستم حسابداری: ثبت قراردادهای بازیکنان و کادر فنی در سیستم حسابداری امور مالی باشگاه صورت گرفته که موجب گردیده تمامی دریافت‌ها و پرداختها به بازیکنان مشخص باشد. حسن اجرای این مهم این است که در حال حاضر کمترین اختلاف حساب بین بازیکن و باشگاه وجود دارد. متاسفانه در سال‌های قبل مبالغی خارج از سیستم بانکی توسط هواداران محترم، اسپانسر و ... به بازیکنان صورت گرفته که موجب بروز مغایرت‌های فراوانی گردیده است اما با ثبت کلیه قراردادها و پرداخت ها صرفاً از طریق حسابهای باشگاه، این مشکل تقریبا بطور کامل مرتفع گردیده است.
د) توافق نامه‌ها و اقاله‌ها: در دوره مورد اشاره، با بازیکنان وکادر فنی و ... که به هر دلیلی فسخ قرارداد گردیده، تعیین تکلیف شده است. بر این اساس، تلاش شده در اسرع وقت، با بازیکنان توافق نامه و یا اقاله نامه تنظیم گردیده و تا حد توان باشگاه با ذینفعان و طلبکاران توافق و تسویه حساب کامل شده است. این در حالی است که متاسفانه در سالهای قبل تکلیف قراردادهای فسخ شده مشخص نگردیده که همین امر موجب طرح شکایات زیادی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و فیفا شده بود. بر این اساس، با پیگیری های به عمل آمده و در راستای شفافیت مالی، با اکثر طلبکاران و بازیکنانی که در 10 سال اخیر از باشگاه طلب داشتند، در نیمه دوم سال 1399 و نیمه اول سال 1400 تسویه حساب گردید. نکته جالب و البته عجیب این است که حتی قرارداد بازیکنانی که حدود 10 سال قبل فسخ شده است، با پیگیری و تلاش های صورت گرفته، در دوره احمد مددی، تسویه گردید. 
و) کلیه درآمدهای باشگاه مستقیما به حساب باشگاه واریز ی گردید. بر این اساس برای اولین بار در تاریخ باشگاه و با هماهنگی نهادهای مربوطه از جمله بانک مرکزی و سفارت ایران در دوبی، مبلغ ترانسفر فروش بازیکن (آقای مهدی قائدی) بصورت قانونی به حساب باشگاه واریز شد. 
نکته مهم: اهمیت موضوع فروش مهدی قائدی و دریافت یک جای مبلغ فروش آن به میزان یک میلیون و هشتصدهزار دلار آنجاست که متاسفانه در سنوات گذشته به بهانه های مختلف از جمله تحریم های اقتصادی و ... مبالغ ارزی فروش بازیکنان (مامه تیام، الهیار صیاد منش، سید مجید حسینی و ...) به حساب باشگاه واریز نگردیده است و خارج از سیستم مالی و بدون نظارت ذیحسابی هزینه گردیده است.
2- ساماندهی اموال باشگاه:
الف) با خریداری نرم افزار اموال، کلیه اموال در انبار باشگاه ثبت و ضبط گردید که با درخواست تحویل گیرنده و با دستور مدیرعامل، تحویل فرد تحویل گیرنده می شد. این در حالی است که در سنوات قبل و به علت عدم ساماندهی اموال، کلیه اموال بخصوص البسه بازیکنان در سر تمرین تحویل شده که این عدم نظارت و ثبت، موجب حیف و میل و سودجویی برخی افراد شده است.
ب) صورت برداری از کلیه اموال باشگاه و ثبت در سامانه حسابداری شرکت
3- راه اندازی کلیه سامانه های قانونی
الف) کلیه خریدهای باشگاه از طریق سامانه تدارکات دولت (ستاد ایران) صورت گرفت که این امر از ایجاد فساد و تبانی با فروشندگان جلوگیری نمود.
ب) ثبت کلیه اموال غیر منقول از قبیل ورزشگاه شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی در سامانه سادا.
اخذ رضایت نامه از کادر فنی سابق و پرداخت کلیه مطالبات قراردادی
اخذ رضایت نامه مالی و تفاهم نامه با اعضای کادرفنی آقای محمود فکری که اقدامی بسیار مهم و اساسی محسوب می گردید چرا که اولا می توان گفت: چنین اقدامی در تاریخ باشگاه استقلال کم‌سابقه بود که اعضای کادر فنی سابق تیم، که جای خود را می‌بایست به اعضای کادر فنی جدید بدهند، با کمال احترام و با دعوت باشگاه جهت انعقاد تفاهم درخصوص نحوه پایان همکاری به باشگاه فراخوانده شدند. این درحالی است که تمامی این افراد می‌توانستند با طرح دعوی در کمیته وضعیت فدراسیون و اظهار بستانکاری به AFC، علاوه بر دریافت مبالغ بیشتر از مبلغ تفاهم شده (کل مبلغ قرارداد)، زمینه مشکلات اخذ تفاهم مالی را فراهم نمایند. به بیان روشن تر، با این اقدام صورت گرفته، عملا از طرح دعاوی متعدد علیه باشگاه جلوگیری گردید و به جای حل مسئله، پیشگیری از وقوع مسئله در دستور کار قرار گرفت. ثانیا از منظر باشگاه، چنین اقدامی درخور و زیبنده باشگاه بزرگ استقلال است که اخذ تفاهم با اعضای خانواده استقلال را بر ورود به دعاوی متعدد حقوقی ترجیح می‌دهند که نتیجه چنین اقدامی آنست که علاوه بر حفظ مصالح و صرفه و صلاح باشگاه، از وقوع هرگونه حاشیه و هزینه اضافی پیشگیری می نماید. 
ششم. بخش عمده‌ای از منابع مالی و انرژی باشگاه صرف مختومه گردیدن کلیه پرونده های بین المللی باشگاه گردید که نقش واحدهای مختلف باشگاه در این خصوص به هیچ وجه قابل اغماض نمی باشد. با این توضیح که تا این تاریخ به غیر از دو پرونده استراماچونی و پادووانی، هیچ پرونده ی دیگری مفتوح نبوده است. 
ذ) کسب نتایج کم‌نظیر حقوقی له باشگاه:
از دعاوی گذشته مطروحه در ارکان قضایی فدراسیون، بجز دعاوی ای که باشگاه در سالیان پیش اقدام به فسخ یک طرفه و غیرموجه قرارداد کادرفنی تیم های پایه نموده است، کلیه دعاوی به سود باشگاه مختومه گردید.
اهم موارد از جمله:
1- اخذ رای به نفع باشگاه در شکایت ایمان عبداللهی علیه باشگاه.
2- اخذ رای به نفع باشگاه در دعاوی مطروحه از سوی باشگاه تراکتورسازی تبریز علیه باشگاه و رشید مظاهری و در مقابل محکومیت باشگاه تراکتورسازی.
3- اخذ رای به نفع باشگاه از کمیته استیناف در دعوی مطروحه باشگاه ماشین سازی علیه بابک مرادی و باشگاه استقلال که در رای بدوی باشگاه به مبلغ 7،000،000،000 ریال و بازیکن 4 ماه محروم شده بود.
4- اخذ رای به نفع باشگاه در دعوی مطروحه از سوی آقای هاشم بیگ زاده درخصوص مالیات قراردادی.
5- اخذ رای به نفع باشگاه در دعوی مطروحه از سوی مرتضی تبریزی درخصوص حق کارگزاری قرارداد فی مابین.
6- اخذ رای به نفع باشگاه در دعوی مدیر برنامه بازیکن سرور جباروف در خصوص حق کارگزاری قرارداد فی مابین که دعوی خواهان به طور کلی مردود اعلام گردید.
7- دفاع حقوقی مستدل تیم حقوقی باشگاه و صدور احکام انضباطی قانونی و اخذ رای از فیفا به نفع باشگاه در پرونده های هروژه میلیچ و شیخ دیاباته و رد درخواست های کلان مالی این دو بازیکن. 
توضیح مهم: پیروزی حقوقی به دست آمده در پرونده های میلیچ و دیاباته در کمیته انضباطی فیفا در تاریخ باشگاه استقلال کم سابقه و یا بی سابقه به شمار می رود. 
ی) سایر اقدامات مهم:
یکم. ابطال احکام داوری علیه باشگاه: 
1- اخذ رای علیه شرکت «آ.ب.د.پ» به ارزش 160 میلیارد ریالی مبنی بر بطلان رای داوری علیه باشگاه.
2- اخذ رای علیه شرکت «پ.د.ک» مبنی بر بطلان رای داوری علیه باشگاه به ارزش 70 میلیارد ریال اصل خواسته به انضمام خسارات ناشی از تاخیر تادیه برابر وجه التزام تعیین شده در قرارداد به میزان روزانه 500 میلیون ریال از تاریخ 20/12/98، جمعا به ارزش حدود 300 میلیارد ریال تا تاریخ 12/04/1400.
دوم. عدم اجازه فروش و جدا شدن بازیکنان تیم های پایه و انتقال قرضی ایشان به جهت کسب تجربه و افزایش قیمت بازیکنان مزبور.
سوم. عدم تمدید قرارداد با بازیکنانی که کیفیت لازم را نداشته و به صرفه و صلاح باشگاه نبوده است.
چهارم. مقاومت درخصوص صورتجلسه بدهی 22 میلیارد و 800 میلیون تومانی به شرکت «م.ت.م» و نهایتا جلب نظر و تایید هیات دیوان محاسبات.
پنجم. کاهش چشمگیر بندهای حسابرسی از 31 بند به 18 بند در آخرین حسابرسی باشگاه منتهی به 30/10/1399.
ششم. نقض رای محکومیت باشگاه به پرداخت مبلغ 000/500/765 ریال بابت خسارات وارده به ملک استیجاری سرمربی سابق باشگاه آقای شفر در مرحله تجدیدنظر.
در پایان امید است چنین سنگ بنایی درخصوص روند شفاف سازی و برخورد با بستانکاران باشگاه، در کادر مدیریتی و واحدهای مختلف باشگاه در سالهای آتی نیز نهادینه گردد تا شاهد دستاوردهای بزرگ تر برای این باشگاه پرهوادار باشیم. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/777156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شخصیت برتری طلب :علل ،خصوصیات و راه درمان برتری طلبها

با حسادت دیگران چطور برخورد کنیم؟

نشانه های اعتیاد به گوشی موبایل و راهکارهای کاهش آن

بیماری چند شخصیتی چیست؛ علائم و درمان آن

خودخوری چیست و درمان آن کدام است؟

از هرچه بترسیم سرمان می آید؟

بیوفیدبک، مزایا و عوارض آن

شم اقتصادی چیست و چگونه می توان شم اقتصادی خود را بالا برد؟

تحریک الکتریکی مغز،تاریخچه و کاربرد آن

بیماری پانیک چیست ؟ علایم و درمان آن

سایکوپات چیست ؟ خصوصیات افراد سایکوپات و درمان آنها

اشتباهاتی که برخی افراد در دوران جوانی انجام می دهند

دلایل ترس از آب چیست ؟ راههای درمان ترس از آب

بیماری دلیریوم چیست؟ علائم ودرمان آن کدامند؟

استرس چه زمانی برای بدن مفید است

باج گیری عاطفی چیست و ویژگیهای باج گیرها کدامند؟

کراش داشتن چیست ،انواع آن و باعشق چه تفاوتی دارد؟

سندروم اردک چیست؟ علت و نشانه های آن

یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چگونه افراد منفی‌نگر انرژی ازدست‌رفته خود را بازیابی می‌کنند و ما باید در برابر این افراد چه کنیم؟

روان‌درمانی وجودی چیست و فرایند در رواندرمانی وجودی کدامند؟

راهکارهای سریع و آسان برای یادگیری هر چیز

همرنگی با جماعت چیست و آیا درست است یا خیر؟

خنده و شوخ طبعی چیست و منشا آن از کجاست؟

آیا ترتیب تولد بر شخصیت افراد تاثیر دارد؟

بلوغ اجتماعی چه مرحله ای از زندگی است؟

مشاوره شغلی چیست و چه زمان میتوان اقدام به مشاوره شغلی نمود؟

سردرد اضطرابی چیست و چگونه درمان می شود؟

علت اینکه زنان باید دائم خرید کنند چیست؟

تفاوت‌های افسردگی مردانه و افسردگی زنانه در چیست؟

ویژگی های یک کارفرمای خوب و موفق چیست؟

افراد حسود و راههای برخورد با این افراد

کسانی که هیچ دوستی ندارند بخوانند

با افراد معتاد چگونه رفتار کنیم چه قبل و چه بعد از اعتیاد؟

چگونه کسی که دوستش داریم را جذب خودمان کنیم؟

خواهر و برادر ناتنی کیست و خواهر و برادر ناتنی چگونه زندگی کنند؟

10 تمرین برای افزایش تمرکز

چگونه طرز تفکر کارآفرینی داشته باشید؟

افسردگی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال پانیک یا حمله هراس چیست؟علائم و علل آن

چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ انسان های بازنده

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار