آریا بانو

آخرين مطالب

گلر شگفت‌انگیز مطرح‌تر از بیرانوند و سیدحسین! ورزشي

گلر شگفت‌انگیز مطرح‌تر از بیرانوند و سیدحسین!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 /انتشار ویدئویی از یک صحنه جالب در بازی ایرانجوان بوشهر و شهرداری بندرعباس در لیگ دو و قضاوت جنجالی گروه داوری مسابقه در این صحنه حواشی زیادی را به دنبال داشت و با وجود اینکه این مسابقه مربوط به دو فصل قبل است اما با این حال به شدت در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.
در این صحنه ابتدا داور مسابقه یک برخوردی نسبتا ساده را پنالتی اعلام می‌کند و سپس کمک داور دو بار پس از مهار پنالتی توسط دروازه‌بان دستور به تکرار ضربه می‌دهد که البته دروازه‌بان بار سوم هم پنالتی را مهار می‌کند.
انتشار گسترده این ویدئو در فضای مجازی باعث شد تا گفتگویی با حسین یزدانی، داور این مسابقه، داشته باشیم تا او در گفتگو با خبرنگار ما درباره این تصمیمات جنجالی توضیح بدهد.
ساعتی پس از این مصاحبه، به سراغ علی خسروی، با دروازه‌بان شهرداری بندرعباس در آن مسابقه تماس گرفتیم تا او هم درباره این بازی و به خصوص تکرار پنالتی‌ها صحبت کند.
او که در تعطیلات نوروز و پس انتشار دوباره این ویدئو، به واسطه مهار سه ضربه پنالتی متوالی به شدت مورد توجه قرار گرفته است، صحبت‌های جالبی را در این باره به زبان آورد و گفت اعضای آن تیم اصلا به موضوع تبانی فکر نکرده بودند. گفتگو با خسروی را در ادامه می‌خوانید:
 بعد از دو سال باز هم صحنه‌ جنجالی مسابقه شهرداری بندرعباس و ایرانجوان که تو هم در آن حضور داری، به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

بله، برایم خیلی جالب است. همان دو سال پیش که این اتفاق افتاد، خود ورزش سه هم لطف داشت و پوشش داد اما اینکه حالا باز هم این ویدئو وایرال شده، برای من هم جالب بود.
 فکر می‌کنی در آن صحنه خطای پنالتی اتفاق افتاد؟
یک دست گذاشتن بود و در ویدئو هم مشخص است اما نمی‌دانم تا چه اندازه می‌تواند پنالتی باشد. معمولا این صحنه‌ها را پنالتی نمی‌گیرند اما شاید دلیل اصلی اعلام پنالتی در آن صحنه این بود که ما 3-0 جلو بودیم. ممکن است این موضوع باعث شده باشد که داور برخورد ساده را پنالتی بگیرد.
 درباره تکرار پنالتی‌ها صحبت کن. تو مرتکب تخلفی شدی که نیاز به تکرار پنالتی باشد؟
فکر می‌کنم در پنالتی اول هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد و زمان ضربه، یکی از پاهای من کاملا روی خط است. البته قبل از ضربه کمی جلو می‌آیم اما هنگام ضربه باز هم برمی‌گردم و پایم روی خط است. روی پنالتی دوم 20-30 سانتی‌متر جلو آمدم و تکرار درست بود، اما پنالتی اول را بعید می‌دانم.
 در آن زمان شما و اعضای تیم‌تان به این موضوع فکر کردید که ممکن است تبانی شده باشد؟
نه، اصلا. جایگاه ایرانجوان مشخص بود و پایین جدول حضور داشت و ما هم تقریبا صدر جدول بودیم و همان سال هم به پلی آف رفتیم و در آن دوم شدیم. نظر شخصی من این است که داوران ایران بر اساس نتیجه قضاوت می‌کنند و این یکی از بزرگترین معضلات است؛ زمانی که یک تیم 2-0 یا 3-0 جلو باشد، علاقه دارند تیم حریف هم یک گل بزند و این نگاه همیشه وجود دارد. چیزی که خود من احساس کردم این بود این موضوع باعث اعلام پنالتی شد. من شخصا اصلا به تبانی و چنین مسائلی فکر نکردم، فقط فکر می‌کنم روی تکرار اول اشتباه کردند.
 پس از انتشار ویدئو در پیج اینستاگرامی ورزش سه فردی به نام مهدی قاسمی کامنت گذاشت و مدعی شد پنالتی‌زن این بازی بوده و اطلاع دارد که شب قبل از بازی سرپرست تیم‌شان 50 میلیون تومان به حساب کمک داور زده بود. درباره این موضوع صحبت می‌کنی؟
یکی از دوستان من آن کامنت را برای من فرستاد اما من بعید می‌دانم. من آن‌ پیج را دیدم و فکر می‌کنم یک تشابه اسمی بوده و قصد داشته‌اند حاشیه ایجاد کنند. بعید می‌دانم خود آقای قاسمی آن کامنت را گذاشته باشند.
 پس شما چیزی در این مورد نشنیده بودید؟
واقعیت این است که اصلا چنین موضوعی سمت رختکن و بازیکنان ما مطرح نبود.
 در مجموع مسابقات لیگ دو تا چه حد تحت تاثیر این مسائل و قضاوت‌های شبهه برانگیز بود؟
همین الان هم در همه رده‌ها، حتی در لیگ یک و لیگ برتر هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. متاسفانه داوری در لیگ ایران یک شغل حساب نمی‌شود و زمانی که به دستمزد داوران نگاه کنید، می‌بینید که فدراسیون فوتبال هم در ایجاد این شبهات نقش دارد. چطور می‌شود که یک داور کل زندگی‌اش را بگذارد و برای هر بازی 5-6 میلیون دریافت کند؟ شاید یک داور در طول سال هم 10-15 قضاوت کند. این داور چطور خودش را مدیریت کند؟ این یک معضل است.
 اینکه با وجود دو بار تکرار باز هم موفق شدی پنالتی را مهار کنی هم خیلی جالب بود.
من قبلا هم درباره این موضوع صحبت کردم و واقعیت این است که این اتفاق راز به خصوصی نداشت. من در دوران فوتبالم‌ پنالتی‌ها زیادی را گرفتم و یک سال هم با نود ارومیه در لیگ یک بودم اولین یا دومین دروازه‌بانی بودم که بیشترین مهار پنالتی را داشتم. اما در آن لحظه نکته مهم و برجسته این بود که ما 3-0 جلو بودیم و من تمرکز بالایی داشتم. یک مسائل دیگری هم در مهار پنالتی وجود دارد که راز است و همه نباید متوجه شوند (با خنده). مهم‌ترین موضوع این است که تمرکز بالایی داشته باشید و در همان زمان کم به تمرکز بالایی برسی. این یک لطف و هدیه از طرف خدا بود که بعد از سال‌ها زندگی و فوتبال سالم بود.
 با این شرایط چرا هیچوقت به لیگ برتر نرسیدی؟
صحبت درباره این موضوع مفصل است و من همیشه به همه کسانی که در سطح بالا فوتبال بازی کرده‌اند احترام می‌گذارم اما واقعیت‌هایی هم وجود دارد که نمی‌شود از آن فرار کرد. شاید بازیکنانی باشند که از 30-40 درصد افرادی که در سطح بالا بازی می‌کنند، لایق‌تر باشند اما در فوتبال ایران باید در کنار استعداد ارتباطات قوی هم داشته باشید. البته در مورد خودم همیشه انگشت اتهام سمت خودم است، چون هیچوقت نتوانستم ارتباط خوبی بگیرم.
 به چه کاری مشغول هستی؟
من الان در لیگ سه بازی می‌کنم و در تیم فولاد هرمزگان حضور دارم.
 متولد چه سالی هستی؟
من متولد 63 هستم و تقریبا 39 ساله‌ام.
جالب است که هنوز هم بازی می‌کنی.
سعی کردم سالم زندگی کنم. همیشه به دوستانم گفته‌ام دو موضوع برایم خیلی مهم است؛ اینکه از نظر جسمانی سالم باشم و اینکه شور و اشتیاق داشته باشم. خدا را شکر فعلا هر دو هست و تا زمانی هم که باشد، بازی می‌کنم.
 صحبت پایانی؟
فکر می‌کنم همه کسانی که در فوتبال فعالیت می‌کنند، باید در زمین و بیرون زمین طوری رفتار کنند که حقی از کسی ضایع نشود. این اتفاقات و رفتارهای شبهه برانگیز جالب نیست. این حواشی در فوتبال ایران زیاد هستند، اما همه ما باید تلاش کنیم کارمان را درست انجام بدهیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1172283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در شبکه های اجتماعی، روی اعصاب نباشید!

دلیل نارضایتی همیشگی برخی از افراد چیست؟

مچ استرس تان را بگیرید

اگر داروی ضدافسردگی مصرف می‌کنید این مطلب را حتما بخوانید!

9 تکنیک حیرت انگیز برای تقویت مغز

راهکارهایی موثر برای از بین بردن استرس

ابراز مخالفت با کمترین هزینـه

راضی نگه داشتن دیگران تا کی؟!

وقتی افسردگی خوب نمی شود

6 عادت مفید برای اینکه چیزی را به دل نگیریم

نگرانی هایم را از من بگیر

این سگ، شادی و امید را گاز می گیرد!

آزار و اذیت اینترنتی باعث گرایش نوجوانان به خودکشی می شود

5 علتی که ما را به تله سرزنش می اندازد!

دردهای عاطفی را در نطفه خفه کنید

ذهنم قفل شده است

آقا! شما تحصیل کرده ای، این خرافات چیه؟!

افسردگی فصلی چیست؟راههای پیشگیری و درمان

تنهایی ام را حس کن

برای موفق شدن کمی منفی فکر کنید!

از کجا بفهمیم داریم آلزایمر می‌گیریم؟

افسردگی ناشی از بیکاری مردان:علائم و درمان

چرا بعضی ها نمی توانند نظر مخالف را بپذیرند؟

به نظرشما، من زشت هستم!

چرا برخی از افراد کلامی نافذ دارند؟

5 عادتی که افراد سالم و جذاب دارند

دلتنگی های یک دختر مجرد

وقت کشی به سبک قرن 21

دختران مجرد! این کار ها را بکنید

چرا بیشتر موفقیت ها بین 30 تا 40 سالگی است؟

چرا ناراحتی رمز شادی واقعی است!

اختلال «اضطراب اجتماعی» چیست؟

پاک کردن لکه‌ی ننگ بیماری روانی!

5 راه برای کمک به فرد مضطرب

باورها چگونه شکل می گیرند؟

چرا اضطراب می گیرید؟تکنیک‌هایی برای رهایی از اضطراب استرس

چگونه کمتر دروغ بگوییم؟

قدرت غافلگیر کننده ی منفی بافی

6 نشانه اینکه باید با دوستتان قطع رابطه کنید!

رازداری در خانواده و اهمیت آن

تا چه اندازه مغزتان را می‌شناسید؟

روش مبارزه با باورهای موذی

مراقب حریم نوجوانان باشیم

زنگ زندگی، وقت امتحان

چه کنیم در فصل ‌برگریزان افسرده نشویم؟

مدیریت پرخاشگری از کودکی تا بزرگسالی

رنگ‌هایی که شما را شاد و سرزنده می‌کنند

خطرناک ترین جمله دنیا چیست؟

نگذارید اشک تان را درآورند!

دروغ های ذهن برای تغییر ندادن زندگیتان