آریا بانو

آخرين مطالب

در صحن شورا اعلام شد؛

تنها 23 درصد برنامه پنج ساله سوم اجرایی شد/ تصویب یک فوریت سند الزامات برنامه چهارم شهرداری تهران شهرداری تهران

تنها 23 درصد برنامه پنج ساله سوم اجرایی شد/ تصویب یک فوریت سند الزامات برنامه چهارم شهرداری تهران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک فوریت طرح «سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران» (1401_1404) در هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آراء موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا با اشاره به تصمیم گیری برای چهار ساله شدن برنامه توسعه اظهار کرد: سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران به صورت یک فوریت ارائه شد تا شهرداری با توجه به محدودیت زمانی بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا کنون در مدیریت شهری سه برنامه تدوین شده است، بیان کرد: تدوین این برنامه ها به یک عادت تبدیل شده و گویا اگر ادارات برنامه نداشته باشند، نمی توانند ادعا کنند که چشم اندازی دارند. اینکه این برنامه ها چه نتیجه ای دارد باید مورد بحث قرار بگیرد.
وی افزود: برنامه پنج ساله اول به هیچ عنوان عملیاتی نشد و برنامه دوم نیز که تلاش زیادی برای تدوین آن صورت گرفت و تمام موارد در آن لحاظ شد، حداکثر و خوشبینانه 30 درصد اجرایی شد.
امانی همچنین تصریح کرد: این موضوع را اعلام کردند که چون شهرداری در برنامه دخیل نبوده اثربخشی نداشته و این اختیار توسط شهردار وقت از مرکز مطالعات گرفته شد و 800 صفحه برنامه با مشارکت شهرداری تدوین و برنامه سوم به 95 حکم تبدیل شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها 23 درصد از برنامه پنج ساله سوم اجرایی شد، خاطرنشان کرد: برای این طرح کنفرانس های خبری برگزار کردند و حالا معاونت پایش شهرداری اعلام می کند که تنها 23 درصد از برنامه و 14 درصد از احکام کل برنامه به نتیجه رسید.
امانی با بیان اینکه ما می دانیم لایحه رأی می آورد اما باید این موارد مطرح شود، گفت: بر اساس برنامه پنج ساله سوم قرار بر این بوده که شهرداری 36 لایحه ارائه دهد که 14 لایحه معادل 40 درصد ارائه شده است.
وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور اعلام کرده که برنامه سه ماهه باید تهیه شود، اظهار کرد: نقص برنامه در ضعف ساختاری کشور و مدیریت شهری، کمبود منابع، خلأ قانونی، اختیار محدود شورا، نبودن مدیریت یکپارچه شهری، نحوه ارتباط بین مدیریت شهری و نهادهای حاکمیتی است و تا این موارد برطرف نشود سرنوشت برنامه ها به سرنوشت برنامه های سابق دچار خواهد شد.
امانی افزود: اگر به خوبی تلاش کنیم برنامه تا دی ماه تهیه خواهد شد و این در حالی است که دو سال از زمان فعالیت دوره جدید می گذرد. پیشنهاد من این است که بودجه دو سالانه تعیین کنیم. می توانیم اتفاقی این چنینی را در شورای انقلابی رقم بزنیم.
برنامه به گونه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرا داشته باشد
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه و چشم انداز ضروری است، گفت: اصل مسئله این است که برنامه باید به گونه ای تدوین شود که قابلیت اجرا داشته باشد. ما هرچه آرزو داریم در برنامه درج می کنیم و انتظار داریم که اجرا شود اما موانعی ایجاد می شود که برنامه ها بر آن اساس اجرایی نخواهد شد.
وی اضافه کرد: تقاضای من این است که با یک فوریت طرح موافقت کنند. زمانی که می خواهیم برنامه را بنویسیم خود را قاضی کنیم که آیا برنامه های در حال تدوین قابلیت اجرا دارند یا خیر؟
برای پایتخت چشم‌انداز تعریف کنیم
مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه برنامه در حال تدوین در شهرداری با تعامل با شورا نوشته شود، گفت: تا چشم انداز تعریف نکنیم هیچ اقدام درستی انجام نخواهد شد.
وی ادامه داد: خلأ موجود در حال حاضر چشم انداز است و باید بدانیم که قرار است چه چشم اندازی داشته باشیم. ما روز اول به آقای زاکانی اعلام کردیم که افق تهران 1420 را تعیین کند تا بدانیم چگونه پیش برویم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/768712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شادابی در مدرسه برای رشد دانش‌آموز

با استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا چه کنیم؟

کودکان برون گرا چه ویژگیهایی دارد؟

شایع ترین علائم روان‌پریشی در کودکان

نحوه بیان درخواست از والدین به زیباترین شکل ممکن

چگونه می‌توانیم علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم را مدیریت کنیم؟

کودکان حساس چه ویژگیهایی دارند؟

عوارض وابستگی کودکان به موبایل و تبلت و راههای کاهش آن

علت دندان قروچه کودکان و راههای درمان دندان قروچه

فواید انجام بازیهای کثیف برای کودکان

آثار کمبود محبت روی کودکان

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!

فواید بازی با لگو در کودکان

ویژگیهای کودک سالم از نظر روانی

پاسخ والدین دانا به سوالات فرزندانشان

کودک حسود را این گونه تربیت کنید!

12 راه برای رفع بی‌خوابی کودکان

دلایل ایجاد تراجنسی و روش های تشخیص کودک ترنس

چگونه باید با یک کودک سوگوار رفتار کرد؟

لکنت زبان چیست و روش های درمان لکنت زبان کودکان در خانه

بررسی تغییرات فیزیکی و رفتاری کودک 3 ساله

کودک 5 ساله خود را بهتر بشناسید

باید ها و نبایدهای تربیت کودک 9 ساله

بررسی انواع دلبستگی در کودکان و تاثیرات آن بر شخصیت کودکان در بزرگسالی

کودک 10 ساله خود را بهتر بشناسید

تغییرات کودک 12 ساله و نحوه رفتار با آن

تغییرات جسمی و روحی کودک 11 ساله

علت پرتاب اشیا توسط کودک + طرز رفتار با کودک

حس مالکیت در کودکان چیست؟ احترام به حس مالکیت کودک

خود آگاهی چیست؟ راههای تقویت مهارت خود آگاهی در کودکان

دختران از چه موقع میتوانند آرایش کنند؟

چرا خاطرات کودکی را به یاد نمی‌آوریم؟

همدلی با کودکان چه اهمیتی دارد؟ روش هایی برای همدلی با کودکان

علت و راههای پیشگیری از بروز عشق دوران کودکی

اختلالات املانویسی در کودکان را چگونه رفع کنیم؟

علایم و درمان سندرم مسئله با پدر یا ددی ایشو

راههای برای ایجاد حس امنیت در کودکان

کودکان پناهنده: علت مهاجرت و چالش های پیش روی آنها

تحقیر کودکان از نظر احساسی سوء استفاده کننده است

سرشت چیست؟ آشنایی با انواع سرشت کودکان

نشانه های کمبود محبت در کودکان + عوارض کمبود محبت

همه چیز درباره ی اختلالات رفتاری تخریبی یا DBD

کودکان خود را بی عرضه خطاب نکنیم+راههای جلوگیری از بی عرضه خطاب کردن کودک

چگونه قناعت را به فرزند خود بیاموزید

علت ترس یا غریبی کردن در کودکان چیست و چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

عوامل بی انگیزگی در کودکان چیست و چگونه انگیزه آنها را افزایش دهیم؟

آنچه باید در مورد تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن مو بدانید

حمایت از نیازهای اجتماعی و روانی کودکان

وقتی بچه ها از معلم خود متنفرند والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

اضطراب ریاضی در کودکان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟