آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد؛

جزئیات ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت شهید مصطفی چمران شهرداری تهران

جزئیات ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت شهید مصطفی چمران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید چمران معتقد بود خداوند اگر ما را دوست داشته باشد توفیق شهادت نصیب‌مان می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی چمران در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت شهید مصطفی چمران با بیان اینکه 31 خردادماه سالگرد شهادت شهید چمران است، اظهار کرد: ایشان در سال 1360 در غرب شهر سوسنگرد، در روستای دهلاویه حدود ساعت 12 ظهر با ترکش خمپاره 60 دشمن بر روی خاکریز این منطقه به شهادت رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهید چمران اصرار داشت که قلب دشمن را بزند و کمر دشمن را بگیرد، تصریح کرد: شهید چمران طرحی را در نظر گرفت و از شمال رودخانه کرخه پلی را ایجاد و شبانگاه دهلاویه را آزاد کرد که برای نیروهای عراقی بسیار گران تمام شد چراکه مجبور شد همانگونه که دکتر چمران پیش بینی کرد از سوسنگرد تا دهلاویه عقب نشینی کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدام جاده آسفالته سوسنگرد به دهلاویه به دست نیروهای ایرانی افتاد و این برای عراق بسیار سخت بود. هر شب حمله می کرد تا دهلاویه را پس بگیرد و هیچگاه موفق نشد؛ شب های سختی در این منطقه گذشت. 31 خردادماه شب بسیار سختی بود و نیروهای زرهی به منطقه حمله کردند و نیروهای ما تا صبح در حال جنگ بودند.
چمران با بیان اینکه در آن شرایط موفق به دریافت کمک از توپخانه ارتش نشدیم، یادآور شد: شهید ایرج رستمی فرمانده این جنگ بود و با تلاش رزمندگان و فرمانده این عملیات، سحرگاهان، دشمن بدون اینکه بتواند قدمی بردارد، عقب نشینی کرد.
وی با اشاره به اینکه شهید چمران صبحگاه آن روز از این حادثه بسیار ناراحت شد، گفت: شهید رستمی در این روز به شهادت رسید و دکتر چمران، در روز 31 خرداد پس از این عملیات، تصمیم گرفت شهید سید احمد مقدم پور را به جای شهید رستمی انتخاب و معرفی کند که سبقه نظامی خوبی داشت؛ شهید مقدم پور به همراه یکی از کارمندان صنایع دفاعی در کنار دکتر چمران به جبهه رفت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران پس از سخنرانی کوتاه خود که در خصوص شهید رستمی با این مضمون که«خداوند شهید رستمی را دوست داشت که او را برد؛ اگر ما را هم دوست داشته باشد می‌برد» در خاکریزی که در منطقه وجود داشت به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: اولین خمپاره درست پشت سر شهید مصطفی چمران فرود آمد و خمپاره دوم پشت پای شهید چمران به زمین نشست و خمپاره سوم به شهید چمران و مقدم پور اصابت کرد و منجر به شهادت آنها شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به اینکه برخی می گویند که شهید چمران ترور شده چون قرار بوده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، گفت: عده ای از منافقین از پشت به شهید چمران حمله کردند و او را به شهادت رساندند؛ البته منافقین جرأت حضور در جوار ما را نداشتند.
وی با اشاره به علت بیان جزئیات شهادت شهید چمران، یادآور شد: ممکن است بخواهند از ارزش شهادت شهید چمران بکاهند و آن را به اندازه یک ترور جلوه دهند.
چمران با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا برنامه ای در دو سال گذشته به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران برگزار نشد، خاطرنشان کرد: در دهلاویه به دلیل اینکه شرایط مناسب نبود، برگزار نشد و برنامه های تهران نیز مختصر بود.
وی با اشاره به اجرای برنامه در اول تیرماه در خانه موزه شهید چمران با حضور فرماندهان ستاد جنگ های نامنظم، تصریح کرد: همچون روال سال های قبل این برنامه برگزار می شود.
چمران با بیان اینکه برنامه اصلی دوشنبه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود، گفت: در دهلاویه نیز به روال 40 سال قبل در تاریخ 26 خردادماه برنامه ای در راستای بزرگداشت این شهید بزرگ برگزار شد. در دانشگاه دفاع ملی در روز 30 خردادماه و سازمان صنایع دفاع نیز برنامه ای در همین راستا برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: شهید چمران پس از انتصاب در وزارت دفاع، سازمان صنایع دفاعی را تأسیس کرد و پیوندی بین دانشگاه و صنایع نظامی در این سازمان ایجاد شد و امروز شاهد این هستیم که این سازمان دستاوردهای بزرگی را طراحی می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سه شنبه 31 خردادماه در وزارت دفاع برنامه ای برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه یکم تیرماه نیز در مجلس شورای اسلامی حضور خواهیم داشت و پس از اذان مغرب نیز، برنامه ای در خانه موزه شهید چمران برگزار خواهد شد.
چمران افزود: پنج شنبه در محل بهشت زهرا(س) مزار شهید چمران، ایستگاه صلواتی برپا خواهد شد و در شهرستان‌هایی شامل یزد، اصفهان، مشهد و دهلاویه نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده است.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/756234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه قناعت را به فرزند خود بیاموزید

علت ترس یا غریبی کردن در کودکان چیست و چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

عوامل بی انگیزگی در کودکان چیست و چگونه انگیزه آنها را افزایش دهیم؟

آنچه باید در مورد تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن مو بدانید

حمایت از نیازهای اجتماعی و روانی کودکان

وقتی بچه ها از معلم خود متنفرند والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

اضطراب ریاضی در کودکان چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

اسباب بازی براساس جنسیت کودک

اوتیسم غیر معمول چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

احساس گناه دوران کودکی مساوی با افسردگی در بزرگسالی!

آیا طبیعی است که کودکان با خودشان حرف می زنند؟

ترس های دوران کودکی چه چیزهایی هستند و راههای مقابله با آنها چیست؟

چگونه مرگ والدین بر کودک تأثیر می گذارد؟

چرا تقلید در کودکان در اوایل زندگی بسیار مهم است؟

12 نکته برای اینکه بدانیم چگونه در کلاس سوال بپرسیم؟

علت فراموشی و گم کردن وسایل کودکان و نحوه ی برخورد با آنها

مدلینگ کودکان: آیا کودک شما می تواند یک مدل باشد و چگونه؟

عوارض نوروفیدبک در کودکان

فواید داشتن حیوان خانگی برای کودکان

فواید طبیعت گردی برای کودک

برچسب زدن به کودک به چه معنا است و خطرات ناشی از آن چیست؟

علل دعوای کودکان در مدرسه و نحوه برخورد با آن

چرا فرزندم موقع تنبیه می خندد؟

دلایل جویدن لباس در بچه ها و راهکارهایی برای رفع آن

توهم در کودکان: عوامل ، انواع و درمان آن

آیا رفتارهای بزرگسالانه کودک خوب است؟

تفسیر چمن در نقاشی کودکان

چگونه درباره اخبار خشونت بار و تلخ با کودکان صحبت کنیم؟

آموزش انجام کار گروهی به کودکان

درک احساسات کودکان چگونه است؟

بهترین راهها برای خواباندن کودکان

مسئولیت ها و وظایف روانشناس کودک و نوجوان چیست؟

روانشناسی کودک چیست و چرا مهم است؟

چرا بچه ها دوست دارند همیشه یک لباس را بپوشند؟

علت بی‌حوصلگی در محیط کار

شوخی‌های آزاردهنده در جاهای مختلف

اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن

راز چپ دست ها در چیست؟

مدیتیشن چیست؟

غـرور کاذب چیست و راهکارهای غلبه بر غرور کاذب کدامند؟

انواع دروغ و چگونگی تشخیص آن

ترس از رانندگی: علل و راهکارهای مقابله با آن

علت استرس روز اسباب کشی چیست و چگونه میتوان این استرس را کاهش داد؟

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

چگونه محترمانه موضوع گفت‌و‌گو را عوض کنیم؟

روش صحیح برخورد با افراد داغدیده چگونه باید باشد؟

18 درمان طبیعی اضطراب

چگونه می توانیم با مرگ همسر کنار بیاییم؟

گرفتگی زبان به چه دلیل است و درمان آن چیست؟

شناخت درمانی چیست و اصول و تکنیک های آن کدام است؟